Alla inlägg under oktober 2016

Av Hanna - 30 oktober 2016 23:26

Så då lider Oktober mot sitt slut. Har haft lite fullt upp här i typ 3 veckor då en kompis bott här hos mig.  Men kul har det varit. Har hunnit med en massa. Vi har hunnit vara på dans i Mälarsalen här. Var kul, men trist att man är så feg att bjuda upp, men dansade lite. Som vanligt blev det mest dans på slutet. Hittade faktiskt igen en kille som jag dansade med under dansbandsveckan i Malung också. Det var trevligt. Sannex spelade. Drar ofta mycket folk i blandade åldrar. 

  

Jag har fortsatt sy på min kjol. 

  

Vilket vi sen hade vernissage på. 

 



Jättekul var det! Spännade att se alla andras kjolar också.

 

Kul med vernissage så man fick se vad andra gjort också.

Vi har hunnit med fika innan Halloween och en veckas självstudier (lov). Jag köpte en tårta, vilket var uppskattat. 🙂


Vi har ritat saker till vår företagsuppgift. Där vi ska göra om företagets kläder. Jag får visa det sen. Det jag ritat hittills är det här: 

    

Lite galet ska det ju vara ändå! 😄

Har hunnit med lite Syfestival också där jag köpte lite tyger. Kunde ju inte låta bli. MÄSSPRISER LIKSOM!

 

Självklart har jag också hunnit med en massa mys med den fina en ❤ Han var också med på Mall of Scandinavia idag och han dog inte 🙊 Haha. Han var tapper och klagade inte. Det var nog allt för den här gången. 






Av Hanna - 9 oktober 2016 20:37

Jag är verkligen glad över att ha börjat på Tillskärarakademin. Det ger en så mycket erfarenhet och man lär sig så mycket bra saker. Men. Fortfarande vet jag inte säkert vad jag vill göra efter skolan. Än finns det tid att bestämma sig. Sen sist har det hänt en del. Vi har hunnit sy en rundkrage. Bra med de här detaljgrejerna som vi gjort hittills. En massa olika stygn, en passpoalficka, motveck, krage. Och nu håller vi på att sy vår egna kjol som vi har valt tema till själva utifrån en högtid(som fick tolkas fritt). Det blir spännande att se slutresultatet på den. 

 

 


I mönsterkonstruktionen är grundkapitlet avslutat och vi har börjat på ett nytt - bluskapitlet. Det känns så skönt att det äntligen börjat släppa lite med mönsterkonstruktionen nu. Det är väl det enda som jag tyckt varit lite svårt och krångligt. Men det tar sig i alla fall. 


I modeteckningen gör vi nu en uppgift där vi valt ett märke som vi ska göra till ett eget. Jag har valt Holly & whyte för Lindex så jag får se vad jag hittar på för roligt med det sen. Spånar ännu på lite ideer men har i alla fall satt ihop två moodboards och de här är min inspiration nu. 

 

Avsaknaden av blogginlägg på senaste tiden kan också ha att göra med att jag dejtat lite grann också. Men vad tusan. YOLO(You Only Live Once) liksom. Har träffat en fin en, men jag tänker inte berätta så mycket än förrän jag vet vart det leder till, men hittills verkar det gå åt rätt håll i alla fall. Säger inget mer än så nu ❤. Igår var vi först ut och åt lite gott och sen hamnade vi på en bar som hade karaoke. Så himla trevligt alltså! Fast synd att det skulle komma så mycket folk så det kändes lite stökigt efter ett tag. Lagom är väl alltid bäst. Tror det får räcka för den här gången. Enjoy!

 



Ovido - Quiz & Flashcards