Direktlänk till inlägg 31 augusti 2016

Sista dagen i Augusti

Av Hanna - 31 augusti 2016 20:45

Mycket har hänt sen Onsdag. Det där med att blogga varje dag verkar redan ha gått åt skogen. Haha. Jaja. Ni får väl läsa när jag skriver istället. Som vanligt går dagarna i 180 knyck, men det är så roligt så det gör inget. Mer mönsterkonstruktion har avklarats. Det är nog det svåraste innan man lär sig alla formler för att lära sig att exempelvis räkna ut var inprovningarna på ett plagg ska sitta. Blir en linje fel blir hela konstruktionen fel och måste göras om. Trust me, I know. Men huvudsaken är väl att det går framåt. I helgen var vi i Uppsala och dansade till Streaplers. Det var okej. Inte mer. Nog har jag varit på roligare danser. Men musiken var det väl inget fel på. Klientelet däremot.... Lite föråldrat. Hade trots allt det en riktigt trevlig kväll i trevligt sällskap. På natten var det lite trixigt att hitta hem, men jag lyckades ju till slut i alla fall. 


Söndagen spenderades med att få vara med på fitting inför Fashion week. Väldigt lärorikt. Mycket jobb och tid som läggs ner för en liten stund. En bra erfarenhet helt enkelt. Jag är så glad att jag fick möjligheten att vara med på det! 


Måndag blev det mönsterkonstruktion igen. Ju mer man lär sig desto mer märker man att man hänger med och det är väl bra! Tycker det är jäkligt bra gjort för att aldrig ha ritat mönster förut. Igår hade vi modeteckning och kroki stod på schemat. Aldrig provat förut. För er som inte bet vad det är så innebär det att man har en levande modell som är naken som man tecknar av. En väldigt intressant upplevelse. Men själva teckningen blev ganska bra ändå. Det går framåt i alla fall. Väldigt lärorikt det också!


Idag skulle vi ju då vara påklädare för en visning för modellerna under Stockholm fashion week. Det gick bra. Lite dubbelbokat men det löste sig ändå. Så jäkla kul var det också! En så bra erfarenhet det med. 😃 Jag är så glad att jag vågade lämna Gällivare och göra nåt helt annat! En helt ny värld öppnas och det är så roligt att plugga nåt som man verkligen älskar! ❤

Här kommer en kavalkad av bilder. Enjoy! 


 


Lite materiallära har vi hunnit med på ett hörn också. Så lärorikt! 😃


   

 Tecknat av en bild från en tidning. En modeteckning dock i svartvitt. 


 


  Grundkjolen äntligen färdig. 🙂


 

Mitt moodboard som sla vara inspiration till min kjolkollektion jag ska göra. Blir nog bra det!


 

Och så en bild från fashion week också! 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 30 december 2016 22:40

Så en tid har gått. Typ ganska exakt två månader. Men jag vet inte om så mycket har hänt på den tiden. Eller jo. Det har det väl , men jag kommer inte ihåg allt och så blir det väl när man blir kär. ☺ Har hunnit vara uppe i Gällivare under jul,...

Av Hanna - 30 oktober 2016 23:26

Så då lider Oktober mot sitt slut. Har haft lite fullt upp här i typ 3 veckor då en kompis bott här hos mig.  Men kul har det varit. Har hunnit med en massa. Vi har hunnit vara på dans i Mälarsalen här. Var kul, men trist att man är så feg att bjuda ...

Av Hanna - 9 oktober 2016 20:37

Jag är verkligen glad över att ha börjat på Tillskärarakademin. Det ger en så mycket erfarenhet och man lär sig så mycket bra saker. Men. Fortfarande vet jag inte säkert vad jag vill göra efter skolan. Än finns det tid att bestämma sig. Sen sist har ...

Av Hanna - 27 september 2016 19:15

Idag har vi haft modeteckning. Som vanligt roligt. Vi skulle göra antingen herr eller barnkläder. Blev barnkläder.    Lite av det jag gjort idag. Blev helt okej. Igår hade vi mönsterkonstruktion. Ritade grundliv och ärmar. Roligt att lära sig. ...

Av Hanna - 23 september 2016 06:30

Nu är det ett tag sedan jag skrev igen. Men. Det är bara för att det händer så jäkla mycket i skolan just nu. Det är så roligt. Förra veckan på Torsdag fick vi en massa överblivna tyger från ett märke. Förmodligen pga platsbrist och att se tillhört t...

Ovido - Quiz & Flashcards